Comunitat Valenciana

L'anell ciclista supera els dos milions de passos al punt més concorregut després de dos anys en marxa

  • La confluència dels cèntrics carrers Colón i Xàtiva registra el rècord de circulacions de bicicletes i patinets.
  • Aquest registre, que es produeix després de l'obertura de nous carrils bici, contrasta amb la caiguda del trànsit motoritzat.
La calle Xàtiva, entre Colón y San Agustín, es el punto más transitado del carril bici de la ronda interior.
La calle Xàtiva, entre Colón y San Agustín, es el punto más transitado del carril bici de la ronda interior.
20MINUTOS.ES
La calle Xàtiva, entre Colón y San Agustín, es el punto más transitado del carril bici de la ronda interior.

Dos anys després de la seua obertura a la circulació, l'anell ciclista, la infraestructura que envolta el centre històric de València al llarg de la ronda interior, no deixa de créixer en nombre d'usuaris, tant de bicicletes com de patinets i de vehicles de mobilitat personal (VMP). El passat 19 de març, el seu punt més concorregut (i el de tota la ciutat) va superar els dos milions de passos.

Es tracta de la confluència dels carrers Colón i Xàtiva, on es troba un dels mesuradors. Aquest punt va registrar 851.829 passos de bicicletes i patinets durant els seus 12 primers mesos, segons dades del Centre de Gestió de Trànsit. Al llarg del seu segon any d'existència, la xifra va augmentar un 26,9% i va superar el milió de passos, la qual cosa va situar l'acumulat en 1,93 milions d'usuaris. Amb aquests registres, només van haver de passar uns dies des del 3 de març, segon aniversari de l'anell ciclista, per a aconseguir els dos milions de passos.

Això va succeir el passat 19 de març, en plenes Falles. Es dóna la circumstància que la marca es va aconseguir durant les festes, quan la intensitat mitjana diària va caure al seu punt més baix per l'ocupació de la via publica i la conversió en zona de vianants del centre. No obstant això, els dies laborables de març previs i posteriors a les Falles, aquest enclavament va superar fins a set ocasions la intensitat mitjana diària de 5.000 passos de bicis i patinets.

De fet, el dia amb major intensitat registrada va ser l'11 de març, i només es va baixar d'aquests registres entre el 15 i el 19. Una vegada passada la festivitat, la tornada a la rutina va disparar novament el pas d'aquests vehicles per aquest punt de l'anell ciclista a l'entorn de les 5.000 bicis diàries. D'aquesta manera, l'opció de la bicicleta com a mitjà de transport rutinari cap al treball o les aules queda patent amb el descens que s'experimenta durant els caps de setmana, més lligats a l'oci i el passeig, quan cau a l'entorn de les 3.000 circulacions diàries.

L'increment en el nombre d'usuaris de la principal via ciclista de València es produeix en paral·lel a la posada en servei de nous carrils bici que desemboquen en l'anell ciclista, com els de Regne de València i Russafa, carrer Alacant, avinguda Constitució o marginal esquerra del Jardí del Túria, entre altres.

Menys trànsit en el centre

A més, aquestes dades coincideixen amb un descens generalitzat del trànsit motoritzat. Tal com mostren les dades d'intensitats mitjanes de trànsit de l'Ajuntament de València corresponents al passat mes de febrer, durant els dies laborables van caure els registres de passos de cotxes i motos no solament en la ronda interior, sinó també en les grans vies i ronda de trànsits, i únicament es van produir increments notables al llarg del bulevard sud.

Per comparar amb el mateix punt d'anàlisi de l'anell ciclista, l'encreuament dels carrers Colón i Xàtiva ha vist caure en un any la intensitat mitjana de trànsit en dies laborables de 36.029 vehicles a 29.247, és a dir, quasi un 19% entre febrer de 2018 i el mateix mes de 2019. En la Gran Via Fernando el Catòlic es va registrar un descens del 4% i en l'avinguda Peset Aleixandre del 2%.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha apuntat en una xarxa social que els registres de mobilitat ciclista "evidencien un creixement constant en el nombre de persones que cada dia es passen a la mobilitat sostenible a la ciutat" i ha felicitat als qui ho fan, perquè, en la seua opinió, converteixen a València en "un referent i un model a seguir a nivell estatal".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento