Barcelona

L'oferta de bus augmentarà un 30% i es prioritzarà la bici

Més ciclistes i més usuaris del transport públic. Això és el que vol impulsar a Catalunya la Generalitat els propers quatre anys. Ahir, el Govern va aprovar el Pla estratègic de la bicicleta i el Pla de transports de viatgers. La primera actuació preveu la construcció de

1.200 km de carrils bici, sobretot, segregats i amb una senyalització homogènia per fer-los més segurs, a més de fomentar el Bicing, construir més pàrquings per a bicis (també a les parades de tren, bus, metro i tramvia) i permetre que els ciclistes puguin transportar els seus vehicles a la resta de transports públics. Per això últim, caldrà crear una normativa.

Una altra mesura prevista al Pla és la implantació d´un registre de bicicletes que permeti identificar-les en cas de robatori -ja funciona a Barcelona- i evitar així, també, la venda illegal de bicis. La xarxa de 1.200 km de carrils bici estarà enllestida el 2026, segons el Govern.

Es contempla la creació d´11 eixos viaris per a ciclistes, entre els quals, Barcelona-Ripoll-Camprodon i Barcelona-Manresa-Berga-Solsona.

El Pla de transports de viatgers vol incrementar un 30% l´oferta d´autobús, amb 24 línies exprès, vuit de les quals ja estan en funcionament, com ara, Sitges-Barcelona.

També n´hi haurà 16 línies semidirectes (tres ja estan en marxa). Rodalies de Barcelona es reestructurarà per millorar les freqüències de pas i la capacitat dels trens. Hi haurà una sola línia de la costa, una sola de Vilafranca a Granollers i la C3 arribarà a Torelló.

El Govern preveu crear nou línies de Rodalies a Tarragona, Lleida i Girona i potenciar l´AVE regional per enllaçar Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca, Tarragona, l´Aldea i Lleida.

També es millorarà els FGC amb més trens a Sabadell i Terrassa i amb la cua de maniobres a plaça Catalunya. En carretera, hi haurà carrils bus d´entrada a la capital: a la C-31 (per plaça d´Espanya i per Glòries), a la B-23 (a la Diagonal) i a la C-58 (a la Meridiana).

loading...