Valencia Notícies

Vivenda regularitza en 2020 el subministrament elèctric a 64 famílies que estaven connectades irregularment a la xarxa

Així, ha indicat que aquesta regularització forma part d'una campanya que l'EVha està realitzant conjuntament amb i-DE, empresa distribuïdora del grup Iberdrola.

El director general de l'EVha, Alberto Aznar, ha explicat que amb aquesta campanya es compleix un doble objectiu, d'una banda, "regularitzar els contractes del subministrament elèctric en les comunitats de veïns del parc públic en les quals existeixen connexions irregulars", i per un altre, "eliminar els riscos d'incendi i d'inseguretat que suposen per al veïnat en el seu conjunt".

Durant 2020, la Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha desenvolupat "amb èxit" aquest programa amb 28 regularitzacions en el grup Racó de l'Horta de Sagunt (València); 16, a Elx (Alacant); tres, a Alcoi (Alacant); altres tres, en San Lorenzo de Castelló de la Plana i 14 casos solts en diversos grups d'altres punts de la Comunitat Valenciana.

En 2019 es va iniciar aquesta campanya i es va aconseguir regularitzar la situació de 56 vivendes a Castelló de la Plana i 27 en el grup Mercedes Hernández d'Alfafar, ha precisat la Generalitat. Així mateix, ha apuntat que en l'actualitat, ja s'està treballant per a normalitzar el subministrament en 84 vivendes d'Elx, 18 d'Alberic i 11 d'Alcoi.

El director general de l'EVha ha anunciat que durant 2021 se'n va a reforçar aquesta campanya de regularització i ha avançat que la previsió és actuar en 16 grups de vivenda pública.

Concretament, es desenvoluparà en La Coma de Paterna (València), la Vall d'Uixó (Castelló), Picassent (València), Riba-roja de Túria (València), Torrent (València), Benaguasil (València), Massamagrell (València), Baladre II a Sagunt (València), Tavernes Blanques (València), l'Alcúdia de Crespins (València), Paiporta (València), Benifaió (València), Alzira (València), i Monforte, Novelda i Santa Pola a Alacant.

Per a dur a terme aquestes campanyes s'engeguen plans de difusió amb mesures de suport per a la regularització del subministrament i de conscienciació sobre la necessitat d'eliminar els riscos d'incendi i descàrregues elèctriques que suposen les connexions irregulars, ha ressaltat l'administració autonòmica.

INFORMACIÓ

En aquestes reunions, la conselleria i l'empresa subministradora oferixen informació sobre les gestions necessàries i es donen facilitats per a donar d'alta el contracte de subministrament. La iniciativa contempla també l'acord amb i-DE perquè aquestes famílies realitzaren un pagament reduït.

Una vegada transcorregut el termini perquè les persones residents tramiten les altes de subministrament, s'adequen les instal·lacions a la normativa vigent i s'establixen mesures per a controlar l'accés als quarts de comptadors, evitant d'aquesta manera el risc de noves connexions directes al subministrament, ha agregat la Generalitat.

loading...